بسیاری مقامات آلمانی به ترور نماینده پارلمان انگلیس واکنش نشان داده و آن را اقدامی وحشتناک توصیف کردند.

واکنش مقامات آلمانی به ترور نماینده پارلمان انگلیس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بسیاری از سیاستمداران و مقامات آلمانی به ترور نماینده حزب کارگر انگلیس واکنش نشان دادند.

خانم "جوکاکس" نماینده حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس بر اثر یک حمله تروریستی زخمی شده و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.

حمله به خانم کاکس در آستانه همه‌پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا انجام شده و گزارش شده که موافقان و مخالفان ماندن در اتحادیه اروپا، در واکنش به حمله به نماینده پارلمان بریتانیا کارزار انتخاباتی خود را متوقف کرده‌اند. وی همچنین از حامیان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا بود.

بسیاری از سیاستمداران بلند پایه آلمانی به این مسئله واکنش نشان داده و ابراز همدردی کردند.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان حمله به این نماینده پارلمان انگلیس را وحشتناک و دراماتیک ارزیابی کرده و تاکید کرد که فکر ما پیش انسان هایی است که تحت تاثیر این واقعه قرار گرفته اند.

"هایکو ماس"، وزیر دادگستری آلمان از یک اقدام وحشتناک و غیر قابل قبول سخن گفته و تصریح کرد که این نفرت تا کجا باید پیش برود؟

"کلایدیا روت"، معاون رئیس پارلمان آلمان هم این واقعه رابسیار ناگوار خوانده و در گفتگو با رادیو آلمان با نگاهی به تفسیرهای نفرت آور در اینترنت تصریح کرد که این فضا همواره غیر قابل کنترل تر می شود.  گاهی اوقات این خشونت ها در واقع به خشونت فیزیکی می انجامد.

وی همچنین با اشاره به حمله چندی پیش به "هنریته رکر" شهردار فعلی شهر کلن که در زمان حمله نامزد انتخابات شهرداری بود و از این حمله تروریستی جان سالم به در برد گفت: شعارهای بیگانه ستیزانه به صورت غیر قابل اجتناب منجر به خشونت می شود. همگی ما در این باره که در آلمان و اروپا هرگز دوباره چنین رویدادهایی رخ ندهد مسئولیت داریم.

"برند ریکسینگر"، رئیس حزب چپ آلمان نیز درباره ترور نماینده حزب کارگر انگلیس ابراز حیرت کرده و تاکید کرد که عقاید سیاسی نباید هرگز زندگی انسان ها را تهدید کند.

"کریستین لیندنر"، رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان در واکنش به این رویداد تصریح کرد که این نفرت نباید ریشه بدواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.